Què és la Formació Integral Juvenil?

La Formació Integral Juvenil són els estudis adreçats a alumnes d’entre 12 i 18 anys que integren les disciplines més importants del gènere del teatre musical: la interpretació, el cant, la dansa jazz i el claqué.

Una bona manera d’endinsar-se en el món del teatre musical mentre aprens i perfecciones la tècnica i prepares un  musical diferent cada curs!

Aquest recorregut es divideix en tres cicles, A, B i C per poder adequar el nivell i l’edat adient per cada alumne/a.

El Cicle A proporciona les bases per avançar en l’aprenentatge d’aquest gènere i anivella el control de les quatre disciplines.

El Cicle B aprofundeix en les diferents àrees mentre es prepara un musical complet.

I als més experimentats els espera el Cicle C on els alumnes culminen la seva Formació Integral Juvenil amb unes bases ben establertes.

Les inscripcions a la Formació Integral Juvenil s’atendran per ordre rigurós de formalització i segons les places disponibles. Els tràmits es podran gestionar de manera presencial o mitjançant correu electrònic a info@escolamemory.cat

Les franjes horàries que ofereix l’escola per cursar els cursos de la Formació Integral Juvenil són:

• Dimarts de 17:45h. a 20:45h.
  • Dijous de 17:45h. a 20:45h
  • Divendres de 17:45h. a 21:45h.
  • Dissabte matí de 10h. a 14:30h.

Els alumnes interessats hauran d’afegir un còmput extra d’hores lectives setmanals exclusivament en anglès. Com a entitat internacional, el Trinity College London acreditarà els estudiants amb les certificacions pre-professionals en Musical Theatre, reconeguts en el marc europeu i examinats durant el procés de formació.

Aquesta titulació, a part d’acreditar el nivell, dotarà a l’alumne de UCAS – Punts d’accés a les universitats del Regne Unit.

Horari A: Dilluns de 17:30 a 20:00h
Horari B: Dissabte de 16:00 a 18:30h

A la matèria d’INTERPRETACIÓ, l’alumne explora sobre el terreny dels estats d’ànim i les emocions. També treballa la veu, el moviment, la seguretat sobre l’escenari, la capacitat d’aplicar exercicis d’improvisació sobre les escenes de text, la comprensió i les reflexions humanes que es generen a partir del treball sobre els personatges i els conflictes de l’obra, etc.

A la classe de DANSA JAZZ es treballa a partir d’exercicis d’escalfament, exercicis de centre i diagonals, i coreografies de diferents ritmes i estils per apropar a l’alumne al domini de les bases tècniques que necessita qualsevol actor o ballarí sobre el seu cos: la presència escènica i col·locació corporal, l’elasticitat, la coordinació, el ritme, etc.

CLAQUÉ, el rigorós treball i disciplina dels peus i del cos proporcionarà a l’alumne les eines necessàries per tenir un bon control corporal i sentit del ritme. En aquesta matèria es potencia també la coordinació física, l’esperit de precisió, la optimització d’esforços, etc.

CANT, sempre partint d’un ús sa de l’aparell fonador, l’alumne cantarà en conjunt i de manera solista. Fent exercicis d’escalfament, de desenvolupament tècnic i treballant cançons de diferents estils, l’alumne guanyarà en afinació, control tècnic, virtuosisme, musicalitat, expressivitat i control sobre la seva veu.